Course syllabus for Promoting Mental Health in Children and Adolescents - A Physiotherapeutic Perspective
Att främja psykisk hälsa hos barn och ungdom - ett fysioterapeutiskt perspektiv
Essential data
Course code: 2QA299
Course name: Promoting Mental Health in Children and Adolescents - A Physiotherapeutic Perspective
Credits: 7.5
Form of Education: Higher education, study regulation of 2007
Main field of study: Physiotherapy
Level: Second cycle, has only first-cycle course/s as entry requirements
Grading scale: Fail (U) or pass (G)
Department: Department of Neurobiology, Care Sciences and Society
Decided by: Education committee NVS
Decision date: 2019-12-12
Course syllabus valid from: Autumn semester 2020
Literature and other teaching aids
- Barn och psykosomatik: förståelse och bemötande, Alfvén, Gösta, Upplaga 3 : Lund : Studentlitteratur, 2019 - 284 sidor ISBN: 9789144125220, LIBRIS-ID: 7jmn8jp956vsl1c1,
- Rösblad, Birgit, Fysioterapi för barn och ungdom: teori och tillämpning, Beckung, Eva; Brogren Carlberg, Eva, 2., [rev.] uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2013 - 303 s. ISBN: 9789144070681, LIBRIS-ID: 14638388,
- Att förstå kroppens budskap: sjukgymnastiska perspektiv, Biguet, Gabriele; Keskinen-Rosenqvist, Riitta; Levy Berg, Adrienne, 1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2012 - 406 s. ISBN: 978-91-44-07321-7, LIBRIS-ID: 13512943,